Бизнес фотосесия

Бизнес фотосесиите са начинът да спечелиш доверие още преди да си се запознал с даден човек. Независимо, дали за CV, LinkedIn, корпоративен уебсайт, печатни материали или представителни новини, добрите кадри говорят повече от хиляда думи. Дали ти предстои интервю, оформяш представяне на себе си като професионалист в дадена област, изграждаш уебсайт на своя бизнес, този тип снимки са идеалната визитка.

С тях получаваш възможност да направиш отлично първо впечатление от един поглед и да покажеш кой си, с какво се занимаваш и може ли да се разчита на теб. Затова – не подценявай бизнес фотосесията, а намери правилния майстор на обектива за себе си и действай. Струва си и ползите в дългосрочен план са многобройни. Отличи се пред конкуренцията и заяви себе си в бизнес аспект в най-добрата и подходяща светлина.

Каква е целта на бизнес фотосесията?

Целите на този тип фотография са две – да те покажат в работното ти амплоа като професионалист в дадена област и да изградят доверие още преди да си срещнал на живо с потенциални партньори, контрагенти, клиенти за твоя бизнес. Затова важно е да помислиш какво би искал да казват професионалните снимки за теб, твоя бранд и дори за твоите служители. Добрият фотограф ще се погрижи и ще реализира желания ефект, ще създаде снимки, които създават впечатлението, което търсиш.

Важно е и за какво трябва да послужат кадрите – да те наемат на работа, да създадеш на компанията си имидж на сериозен и доверен бизнес партньор, да се утвърдиш като експерт на работното си място. Независимо какво е то – художник, астролог, сладкар, строител, писател, майстор на мазилки и покриви, каквото и да работиш, то бизнес фотосесията е от полза за теб и при всички положения ще ти донесе дивиденти, стига да е добре подготвена, обмислена и осъществена в партньорство с добър портретен фотограф. 

В зависимост от това, за каква цел са ти необходими кадрите, заедно със своя фотограф можеш да подбереш най-подходящите за теб типове снимки. Ето няколко примера:

    • Традиционен портрет – най-разпространеният тип бизнес снимки са съсредоточени върху горната част на тялото и лицето. Обикновено се снима на бял фон в студио. Кадрите са подходящи за представителен бизнес профил, уебсайт, публикации и други.
    • Портрет в работна обстановка Да покажеш своето работно място е винаги добра идея. Така гледащият снимките ще получи още по-пълна представа за това, с какво се занимаваш. Снима се на място, което съответства на твоята бизнес идентичност – цветар в своя магазин, художник в ателието, гримьор в студиото и т.н. Тези кадри акцентират не само върху изражението на лицето, но и връзката ти с работното ти място.
    • Групов портрет идеалните кадри, когато се снима цял екип. Броят хора е неограничен, като добрия фотограф ще знае как да подчертае връзката/йерархията/взаимноотношенията между тях.
    • Бизнесът в действие този тип кадри разказват за теб, като показват етапи от процеса на работа. Фокусът е именно върху това. Гримьорът работи с четка за пудра върху клиент, стилистът подбира облекла от щендер, флористът оформя букет, производствения мениджър следи процеса и т.н.  

Как да се подготвиш за бизнес фотосесията ?

Помисли за това какво впечатление би искали да оставиш у своите потенциални клиенти, бизнес партньори, работодатели. Води се от спецификата на своята работа. Докато един артист може да си позволи смела и пъстра визия, а графичният дизайнер по-лежерен вид, за корпоративните директори, по-добре е да се придържат към изрядна строга бизнес визия.

Ето няколко основни насоки от фотограф Виолета Пефтичева, с които е добре да се съобразиш при подготовката за твоята фотосесия:

  • Избягвай облекла с големи лога, големи надписи и шарки, ярки и неонови цветове. Заложи на меки, пастелни, приглушени нюанси, които ще добавят стил.
  • Подбери дрехи, които подчертават предимствата на фигурата ти и са ти по мярка. Обмисли няколко различни облекла и не забравяй стилните обувки и подходящи аксесоари (бижута, часовници).
  • Не забравяй да се погрижиш за косата си. Ако се боядисваш, направи го около седмица преди фотосесията. Добра идея е коафьор да се погрижи за добрия вид на прическата ти в деня на сесията. 
  • Грим – спрямо идеята, професията и визията ти. Може да е натурален/естествен/артистичен/дързък
  • Обсъди с фотографа какви пособия или отличителни предмети/устройства/инструменти от вашата професия могат да бъдат включени в сесията.

Как протича бизнес фотосесията ?

  • В първоначалния разговор ще обсъдим с какво се занимаваш, какво е естеството на твоята професия, какъв тип снимки ти трябват и за каква цел са ти необходими.
  • Ще коментираме дали ще се снимаш сам или с екипа си, както и дали снимките да са създадени в студио Photo Lounge или ще снимаме на изнесена локация – твоето работно място или другаде.
  • Ще ти дадем различни предложения и добри решения за самата сесия, както и правилни и коректни насоки.
  • За нас ще бъде привилегия да те откроим от твоите конкуренти, да те представим подобаващо пред потенциални работодатели, партньори и клиенти, с помощта на бизнес фотосесия със свеж нов облик и професионален имидж. Ще покажем твоя уникален стил, личност и идентичността на твоята марка по оригинален и съвременен начин. Колкото и удобни и бързи да са селфитата, когато искаш да печелиш доверие – професионалният бизнес фотограф е задължителен.

ПРОЕКТИ

Вдъхнови се

Резервирай своя час

Обади се още сега и запиши своя час, за да покажеш своето лице пред света.